Mijn doelgroep

Kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar met ontwikkelings-, gedrags- of emotionele problemen kunnen samen met hun ouders bij mij terecht.

  • Is uw kind onzeker of heeft uw kind weinig vrienden?

  • Is uw kind angstig in bepaalde situaties?

  • Heeft uw kind concentratieproblemen of is het snel afgeleid?

  • Ervaart uw kind moeilijkheden bij het studeren, plannen en organiseren?

  • Heeft uw kind faalangst?

  • Slaapt uw kind slecht of heeft het last van nachtmerries?

  • Ervaart u moeilijkheden bij het zindelijkheidsproces?

  • Heeft uw kind moeite om afspraken en regels na te leven?

  • Wordt uw kind snel boos of agressief?

  • Vraagt u zich af of uw kind hoogbegaafd of hoogsensitief is?

  • Wilt u een IQ test bij uw kind laten afnemen?

  • Heeft u een andere vraag? Aarzel niet om me te contacteren! 

Dit overzicht van mogelijke hulpvragen is niet allesomvattend. Neem gerust contact op indien u een andere vraag heeft. 
Belangrijker dan de aard van de klacht is immers de openheid en bereidheid om samen naar oplossingen te zoeken.

Referentiekader

Bij mijn werk als kinderpsycholoog en kindertherapeut vertrek ik steeds vanuit het experiëntiële-ontwikkelingsgerichte referentiekader.

 

Experiëntiële therapie, ook gekend onder de naam cliëntgerichte therapie, stelt de cliënt centraal en is procesmatig: het doel is een proces van groei en ontwikkeling op gang te brengen. Deze therapie is niet enkel gericht op het doen verdwijnen van symptomen, waardoor er een kleinere kans is op terugval of symptoomverschuiving. Ze beoogt duurzame verandering en een algemene verbetering in welbevinden. De cliënt leert zichzelf kennen, eigen mogelijkheden benutten en omgaan met zijn of haar beperkingen.

 

Ontwikkelingsgerichte therapie heeft als doel de natuurlijke ontwikkelingstendens opnieuw te activeren. Dit doet ze door de zelfreflectie, zelfkennis en reflectie over de realiteit te stimuleren en de cliënt zo tot groei te laten komen.

© 2020. Proudly created by Bluescreen ICT BVBA

  • c-facebook